lördag 25 april 2009

Svar till fansen

Sedan jag gjorde en referens till Robert Jordan på min blogg har jag fått kontakt med många andra fans av hans framgångsrika bokserie, The Wheel of Time.

Eftersom jag har en stund nu, innan min session bland kuddarna, kan jag svara på en del av frågorna jag fått.


Är du ett fan av serien?
Ja, jag är ett enormt fan. Jag köpte Eye of the World för sju år sedan och har varit på kroken sedan dess.


Finns det någon intervju med Robert Jordan?
Många mail gällde bristen på intervjuer med författaren; och vissa undrade om det fanns några överhuvudtaget!

Ni kan vara lugna. Det finns ett dussin videointervjuer och ännu fler litterära. Jag hittade en 18 minuter lång intervju från 2005 av Fast Forward: http://www.youtube.com/watch?v=fXOIdUI4jck

Mer info om hela The Wheel of Time serien finns på http://www.dragonmount.com/


När kommer sista delen ut?
Den sista boken, A memory of Light, kommer att släppas i tre olika delar. Den första, vid namnet The Gathering Storm, kommer att finnas i affärerna från den 3 November i år.Som många andra har jag en stor tillit för Brandon Sanderson, och är säker på att han kommer att göra ett fantastiskt jobb med Jordan's sista verk.

Nu måste jag inspektera insidan av mina ögonlock i några timmar. Det är en lång dag imorgon. Söndagsvilan är minst sagt obefintlig den här veckan.


//Rick' - 'Må ni alltid finna vatten och skugga'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar